Obrázek článku

Martin Kovařík: Chceme být fanouškům ještě blíž, ukázat jim zákulisí

FK Teplice byl v úterý ve večer vidět na vyhlašování ocenění Football Business Inside Marketing Excellence Awards 2025, když byl nominovaný hned ve dvou kategoriích. Proto jsme vyzpovídali marketingového ředitele Martina Kovaříka, jaké jsou plány FK Teplice na následující týdny a měsíce v této oblasti.

Začněme vyhlašováním marketingových cen, jak si vážíte nominací ve dvou kategoriích mezinárodních ocenění?
Je to pro nás obrovské ocenění. Nejen proto, že se jedná o mezinárodní soutěž, kde se potkávají kluby z celé Evropy, ale i proto, že jsme obstáli v konkurenci týmů s výrazně většími rozpočty. Nominace v obou kategoriích bereme jako potvrzení, že jdeme správnou cestou. Zároveň to ale není cíl. Je to jen milník na cestě. Bereme to jako motivaci a zároveň závazek – neusnout, zkoušet nové věci a dál posouvat hranice klubového marketingu.

Zmínil jste, že některé nové projekty už brzy spatří světlo světa. Co tedy fanoušky čeká v nejbližší době?
Už před startem přípravy A mužstva představíme dvě nové kolekce oblečení – vycházkovou kolekci A-týmu a také zbrusu novou rozcvičovací sadu. Ta loňská, jak jsme jí pracovně říkali „posprejovaná“, zaznamenala obrovský úspěch – ať už v rámci prodejů nebo ohlasu u fanoušků. Proto jsme opět šli cestou zajímavého vzoru, i když ne tolik „crazy“ jako loni. Věřím, že až ji uvidí fanoušci, tak si ji opět zamilují a budou ji nosit nejen na stadion, ale i do města..

FK Teplice letos slaví 80 let. Připravujete k tomu i speciální aktivity. Co všechno se chystá?
Ano – a musím říct, že to je pro nás velké téma. Chtěli jsme se výročí věnovat tak, aby to nebyla jen jedna velká akce jako před deseti lety, ale komplexní oslavy, které dají prostor historii, současnosti i budoucnosti, proto chystáme hned několik akcí a „dárků“ pro fanoušky.

Co tedy máte v plánu?
Všechno odstartujeme už příští týden na galavečeru Sklář roku, kde in memoriam oceníme první klubové funkcionáře za celoživotní přínos teplickému fotbalu, protože kdo jiný by si tuto cenu u příležitosti výročí zasloužil víc než ti, kteří klub vybudovali.
V závěru měsíce pak chceme odhalit domácí dresy na následující sezónu, které si troufnu říct, že budou opět velmi unikátní. Po jejich představení bude následovat také prodej permanentních vstupenek. S jeho startem máme spojený „dárek“ pro naše fanoušky, něco v čem vidíme budoucnost marketingu a čím bychom je ještě více chtěli vtáhnout do děje. Věřím, že jim udělá radost.

A co přijde v dalších měsících?
Od července chystáme výstavu přímo v Galerii Teplice – otevřenou pro širokou veřejnost zdarma. Výstava bude navazovat na tu k 70 letům, ale doplněnou o dění z posledních let, které sice nebyly sportovně tolik úspěšné, ale přibylo mnoho nových projektů, kterými se rozhodně můžeme pochlubit. Během prázdnin uvidí fanoušci ještě jednu důležitou, řekl bych až stěžejní, věc našich posledních aktivit - dokumentární seriál z celé uplynulé sezóny, kterému pracovně říkáme „Vítejte na Stínadlech.“

Co o něm můžete prozradit?
Za posledních dvanáct měsíců jsme téměř každý týden sbírali záběry z tréninků, ze zápasů, z kabiny, z jednání o prodeji klubu, ale i z dalšího klubového dění. Chceme ukázat také příběhy některých našich fanoušků. To všechno teď zpracováváme do desetidílné série, která ukáže sezonu 2024/25 v podání FK Teplice. Fanoušci se dostanou do míst, kde ještě během zápasů neměli šanci být. Nechceme nic lakovat na žluto-modro – naopak - ukážeme i porážky, chyby, těžké momenty, nečekané obraty, rozhodnutí, která ovlivňují chod klubu. Bude to autentické, silné a lidské.
První pět dílů by mělo jít ven ještě před startem nového ročníku, tedy v polovině července, dalších pět dílů pak s odstupem několika týdnů. Máme opravdu hodiny a terabyty obsahu, takže je potřeba se s tím poprat, ale věřím, že se to Tomášovi (Tomáš Vobořil - videomaker FK Teplice) podaří a bude to stát za to! Obrovské poděkování na tomhle místě patří vedení klubu i celému realizačnímu týmu v čele se Zdenko Frťalou, protože nás pustili opravdu všude, což si myslím, že by ne všichni trenéři dovolili.

Zní to, jako by FK Teplice opravdu šláply do oblasti obsahu. Co vás k tomu vedlo?
Jednoduše – věříme, že každý klub má svůj příběh. A ten náš si zaslouží být vyprávěn. Ať už fanouškům, novým generacím, nebo partnerům. Příběhy prodávají. Příběhy spojují.
A zároveň – nechceme se bavit jen s těmi, kteří chodí na stadion. Chceme oslovit i ty, kteří fandí na dálku, sledují nás online, nebo nás možná teprve objeví. Čím autentičtější a kvalitnější obsah, tím větší šance je zaujmout. Nesmíme usnout a musíme jít s dobou a právě tyhle formáty jsou těmi, které moderní fanoušky, a nejen je, baví.

Mohou se fanoušci těšit ještě na něco dalšího?
Abychom toho videoobsahu neměli málo, tak na podzim připravujeme také kratší dokumentární seriál o historii klubu, počítáme pracovně s cca šesti díly po patnácti minutách, které by měly ukázat historické etapy našeho klubu a současně by měly zkusit najít také nové archivní informace či konsekvence. Náš klubový redaktor Kryštof Burger se tedy ponořil do archivů a bádal, abychom opravdu mohli přijít i s něčím novým a zajímavý.
Kromě toho připravujeme také výroční knihu, která nabídne osmdesát rozhovorů s osobnostmi, které klub v nějaké etapě ovlivnily. Bývalí hráči, trenéři, zaměstnanci, fanoušci, ale také třeba potomci zakladatelů. Každý rozhovor bude jiný – někde vážnější, jinde plný historek. Ale všechny ukážou FK Teplice z různých úhlů. Knihu bychom chtěli dát do prodeje v předvánočním čase jako hezký vánoční dárek pro všechny fanoušky.

Co byste si přál, aby si fanoušci z toho všeho odnesli?
Hlavně bych si přál, aby z toho cítili, že to celé děláme kvůli nim. Každý z těch projektů – ať už jde o dokument, knihu, výstavu nebo překvapení, které zatím nechceme prozrazovat – má společného jmenovatele: snahu posílit vztah mezi klubem a jeho fanoušky. Chceme jim být blíž, ukázat jim zákulisí, nechat je prožít sezonu s námi a dát jim důvod být na FK Teplice hrdí.
A pokud se u toho i pobaví, něco nového se dozvědí nebo jim to vykouzlí úsměv na tváři, tak víme, že to celé mělo smysl.

Stínadla TV