Obrázek článku

Přemysl Hruška: Má práce nemá konec

Kdekdo vám poví, že současný sport je hlavně o penězích. Aby sportovní klub fungoval, musí být zkrátka finančně zajištěn. O to, aby nejslavnější teplický a de facto i severočeský fotbalový klub fungoval, se přes dva roky stará Přemysl Hruška, ve středu 47letý muž, který Sklářům fandí už od útlého věku. Při návštěvě kanceláři stadiónu Na Stínadlech nám obchodní ředitel FK Teplice leccos o své práci prozradil.

Jak jste se do vedení teplického klubu vlastně dostal?
I přestože jsem původem Ústečák, jsem velkým fanouškem žlutomodrých. V Teplicích jsem měl babičku a dědu. Často jsme k nim jezdili a děda mě a bráchu od mala na fotbal bral. Bydleli v prostředním věžáku v Alejní, takže jsme to měli opravdu kousek. Jinak jsem prošel standardním výběrovým řízením a jsem moc rád, že pro mě bylo úspěšné.

Prozradíme, že jste na stejné pozici pracoval v ústeckém hokeji. Co rozhodlo, že jste se do výběrového řízení FK Teplice přihlásil?
Hlavním důvodem byl můj vztah ke klubu, to rozhodlo. Samozřejmě, důležitá je i dlouhodobá stabilita. Jsem rád, že FK Teplice patří do velké rodiny AGC, to je pro mě jistota. Sklárna teplický fotbal podporovala už v době, kdy jsem na fotbal začínal chodit. Přestup do Teplic vnímám jako posun ve své kariéře. Na druhou stranu mi ústecký hokej hodně dal a velice rád na své tamní působení vzpomínám. Slovan určitě zůstává v mém srdci dál.

Jaký máte s Teplicemi zatím největší sportovní zážitek?
Určitě bych vyzdvihl téměř celé loňské jaro. Bylo to úžasné, dařilo se nám nejen výsledkově, ale i herně. Všechna naše televizní utkání mám nahraná a i dnes mě při jejich sledování často doslova mrazí v zádech. To jsou ty pravé emoce, které mě a věřím i další fanoušky, znovu lákají na fotbal. Vybavím si spoustu nádherných akcí a krásných gólů. Skvělé byly například dva góly Romana Potočného z jednoho přímáku proti Spartě, nádherný gól dal třeba v posledním zápase s Libercem Honza Rezek. Určitě nezapomenu na krásné a dojemné rozloučení se Štěpánem Vachouškem. Na tuhle otázku bych mohl odpovídat dlouho…

Váš předchůdce byl hodně na očích. Vy naopak vůbec nejste vidět. Jste rád v pozadí?
Nedá se říci, že bych byl rád v pozadí, ale mám v klubu jiné úkoly. Není to o tom, kolik rozhovorů médiím poskytnu, či jak jsem vidět na veřejnosti. Jedním z mých hlavních úkolů je zajistit klubu dlouhodobou finanční stabilitu. A pro to se snažím dělat maximum.

Prý trávíte v kanceláři prací až 12 hodin denně. To vás to tak baví, nebo je takové nasazení na poli obchodu v FK Teplice potřeba?
Mám velkou výhodu, protože práce je i mým koníčkem. Nepočítám hodiny, které na stadionu či obchodních schůzkách strávím, to není podstatné. Důležitý je výsledek. Na druhou stranu má práce nemá konec. Finance budou vždy potřeba a bohužel, vždy jich bude málo.

Prozradíte, kolik procent rozpočtu klubu pokryje majoritní vlastník, společnost AGC, a kolik procent peněz musí sehnat vaše oddělení obchodu?
Nechtěl bych uvádět přesná procenta, ale díky společnosti AGC, která ročně do teplického fotbalu dává desítky miliónů korun, se může v Teplicích fotbal hrát. A to nejen naše prvoligové mužstvo, ale i 300 dětí, o které se v klubu staráme. Takového vlastníka nám může závidět celá liga. Samozřejmě, nespoléháme jen na ně a i proto jsem v Teplicích já a celé naše oddělení.

Jak náročná jednání s potenciálními partnery jsou?
Je to hodně individuální. Některá jednání se táhnou měsíce a neberou konce, u jiných se spolupráce dohodne během první schůzky. Za ty dva roky to jsou tisíce oslovených firem a stovky osobních jednání. Mám zkušenost, že některé z firem poukazují na nešvary v českém fotbalu a z tohoto důvodu ke spolupráci a dohodě nakonec nedojde. Naštěstí je spousta těch, které přesvědčí dlouhodobý kritický postoj klubu a zejména snaha pomoci český fotbal očistit. Jsem moc rád, že se celková situace v mnohém zlepšuje.

Teplice už dvacet let hrají nepřetržitě v první lize, mají stabilní ekonomiku a dobrou pověst. To může být pro partnery velké plus, že?
Ano, to bylo plusem i pro mne, když jsem do Teplic přicházel. A stejně tak to jsou důležité argumenty při přesvědčování partnerů.

Jak si na poli obchodu vedete v porovnání s ostatními většími sportovními kluby z „českého venkova“?
Sleduji obchodní i marketingové aktivity nejen fotbalových klubů v lize, ale i v dalších sportovních oddílech v našem regionu. Samozřejmě, úplně přesné informace nemám, ale v něčem se stáváme lídrem. Pokud mohu mluvit za FK Teplice, tak se nám podařilo udržet drtivou většinu dlouhodobých partnerů a k nim, za poslední dva roky, získat dalších 80 nových, kteří před tím s teplickým fotbalem nikdy nespolupracovali. A to je společný úspěch nejen obchodního oddělení, ale i dalších kolegů v FKT a AGC. Sponzoring, i přesto že je agresivnější než klasická reklama, je mnohem účinnější a veřejností pozitivněji vnímán. To si dnes již uvědomuje mnoho společností a firem. Takže, pokud si tento rozhovor právě čte potenciální partner či sponzor, budu rád, když mě kontaktuje.

A co jste schopni nabídnout?
Již jsem zmiňoval historii a stabilitu, ale je to i jasná majetková struktura klubu nebo vlastní stadion, mimochodem jeden z nejkrásnějších u nás. Podstatné je také to, že FK Teplice hraje nejvyšší fotbalovou soutěž, která je obrovsky mediálně sledovaná. Partnerům tedy nabízíme zajímavé reklamní plochy nejen před nadprůměrnou ligovou návštěvností, ale také možnost jejich prezentace v médiích. Starost o partnery je pro nás jeden z nejdůležitějších úkolů. Je to o vztahu a komunikaci. Vždy se snažím, aby naše spolupráce byla oboustranně výhodná. Je to o individuálním přístupu. Jiný typ prezentace je vhodný pro energetickou nadnárodní společnost, jiný pro malý pneuservis. Všem společnostem, které nás podporuji, moc děkujeme. Bez nich bychom zde určitě nebyli.

Který váš obchod považujete za zásadní?
Myslím, že jsme toho v poslední době stihli hodně, jak v marketingu, tak obchodě. Tak například o autobusu v klubových barvách nebo nové, moderní a doposud největší velkoplošné obrazovce v lize s LED mantinely fanoušci již vědí. Určitě také před touto sezonou přivítali otevření nového kamenného fanshopu či rekonstrukci části toalet. Naše fanoušky posíláme letecky na Kypr nebo bychom jim rádi na zápasech rozdávali auta. Pro permanentkáře jsme založili Bonusový klub a spoustu dalších věcí. I ostatní Tepličáci vnímají, že se o fotbale více mluví a více se klub prezentuje. Pokud jde o zásadní úspěch v obchodě, tak asi vyzdvihnu získání nového generálního partnera klubu. Tím se stala společnost BHMW a.s., více známá podle jedné ze svých léčivých vod Bílinská Kyselka.

Pojďme k jednotlivým obchodním a marketingovým akcím, které jsou nyní aktuální a o kterých možná lidé tolik nevědí. Jako první mě napadá hra o auta Ford. Diváci, pokud přijdou v počtu 8 tisíc na jakýkoliv domácí zápas, se můžou stát majiteli Forda. Nezůstane vám do konce sezony? Zatím to nevypadá, že by mělo přijít přes 8 tisíc lidí..
Od letošní sezony jsme spustili novou, opravdu velmi zajímavou akci. Ano, máte pravdu, skutečně bychom rádi během domácích utkání rozdávali fanouškům auta! Ve spolupráci s AUTO IN a OC Olympia při naplnění návštěvnosti se stane šťastlivec majitelem nového vozu Ford. Pokud na zápas na Stínadla přijde alespoň 8 000 fanoušků, výherce získá FORD KA+, pokud přijde 12 000 lidí, tak se hraje o FORD FOCUS. Věřím, že je to velká motivace i pro nerozhodné fanoušky zápasy teplických navštívit. Jsem optimista a těším se na předání prvního vozu.

Z mého pohledu je super i Bonusový klub. Ten, kdo si koupí permanentní vstupenku, má možnost nakoupit u více než 80 firem se slevou. Lze do Bonusového klubu vstoupit i jinak, než koupí permice?
Bonusový klub FK Teplice jsme vytvořili na podporu prodeje právě permanentek. Ono v dnešní době už se nejedná jen o celosezónní vstupenku na fotbal, ale o doslova skvělý produkt. Zakoupením permanentní vstupenky může fanoušek čerpat nejen slevy, ale i využívat fotbalové akce, různé dárečky a další motivace, které partneři tohoto klubu nabízejí. Aktivním používáním permanentky se dají ušetřit tisíce korun. Jinak do klubu lze vstoupit i jiným způsobem, protože členy jsou i partneři (kluboví a bonusoví). Podnikáte a rádi byste oslovili zhruba 2 500 našich permanentkářů? Nabídněte motivaci a zapojte se do Bonusového klubu, budeme rádi.

Kterými dalšími zajímavými projekty se nyní můžete pochlubit?
Již během loňska se soutěžilo o letecký zájezd k moři. Za podpory ARENA 68 a BRAMBURKY.CZ jsme v létě poslali šest šťastných fanoušků na týdenní pobyt do krásné zařízené vily na Kypru. Tato soutěž probíhá i v letošní sezoně. Věřím, že fanoušci celkově vnímají a ocení snahu a přijdou naše fotbalisty v zápasech podpořit.

A které projekty máte v plánu do budoucna? Mají Teplice ještě rezervy?
Připravujeme toho více. Jakmile se plánované projekty začnou realizovat, rádi Vás o tom budeme informovat. V rámci možností se snažíme dělat maximum, ale rezervy jsou vždycky. Dlouhodobě například jednáme s některými potenciálně významnými partnery. Rádi bychom také zintenzivnili a navýšili stávající spolupráci se statutárním městem Teplice.

Je v současné době ve sportu důležité spolupracovat a podílet se i na sociálních projektech? Vy jste v tomto udělali obrovský kus práce v projektu Konta Bariéry!

Ano, jsem o tom přesvědčen. Úžasnou roli v tom hrál náš kapitán Ljevaković. Nakonec se stal i jednou z tváří Konta Bariéry. Spolupracujeme nejen s nimi, ale také s regionálním sdružením Diahelp či Nadací Tlapka. Nově podporujeme projekt „newlegs“. Pravidelně navštěvujeme dětské domovy, nemocnice či domy pro seniory. Uvědomujeme si sociální odpovědnost a podpora podobných projektů je nesmírně důležitá. Jsme rádi, že hráči A mužstva jsou nejen sportovními vzory, ale i vzory morálními.

Stínadla TV